Personal | Second driving lesson

Vorige week vertelde ik over mijn first driving lesson.
Vandaag woensdag heb ik mijn tweede les gehad.
Omdat jullie zo enthousiast waren en jullie graag een wekelijkse column wilde lezen, ga ik jullie vandaag vertellen over mijn tweede rijles.
Benieuwd hoe mijn tweede rijles was?
Lees dan gauw verder!

Vanmorgen was het weer zo ver.
Om 10 uur stond mijn rij instructeur met de auto voor de deur.
Deze keer was ik niet zenuwachtig en had ik er juist zin in!
Van mijn broertje moest ik nu als eerst, dus stapte ik voor in achter het stuur.

Eerst de spiegels, de hoofdsteun, stoel en stuur goed zetten.
Dan kopeling in en starten maar!
Door het dorp richting het industrie terrein hoefde ik nog niet met de pendalen en pook te rijden en dus alleen nog maar te sturen.
Later op het industrie terrein nam ik het langzaam weer over.
Het ging al iets beter en makkelijker als de vorige keer gelukkig, deze keer is maar 1 keer de moter afgeslagen en gingen de bochten iets minder groot als dat ik vorige week deed.
Waarschijnlijk komt dit ook doordat ik nu niet zo zenuwachtig was als afgelopen week, dat scheelt natuurlijk ook.

Later gingen we ergens anders heen.
Hier moest ik achteruit draaien en inpakeren.
Dit lukte aardig maar natuurlijk wel met behulp, het zal dan ook nog heel wat oefenen oefenen en oefenen worden.

Het feit dat ik nu niet zo zenuwachtig was en ik er best wel zin in had heeft denk ik wel in zijn voordeel gewerkt.
Ik herkende dingen (heel veel dingen) van vorige week en het was dan ook makkelijker om het weer terug te halen en te doen als dat je het voor het eerst is.
Het is eigenlijk logische; want als je iets voor het eerst gaat doen, neem nou bijvoorbeeld het fietsen zonder zijwieltjes, dan zou je dit veel spannender en moeilijker vinden als dat je voor de tweede keer van je leven op een fiets zonder zijwieltjes rijd.
Ik bedoel dan kan je zoals ik bij het rijden weer dingen terug halen van de vorige keer en is het dus makkelijker te snappen.

Ik zal nog heel wat lessen nodig hebben voordat ik alles onder die knie heb en het bijna van zelf gaat, maar voor nu ben ik trots.
Trots op het feit dat ik deze week niet met 2 wielen door de bocht ben gegaan ^^.
Trot op het feit dat ik het leuk vind en ik nu al uit kijk naar volgende week.

Volgende week hebben we op donderdag middag auto rijden dus zal de column niet op woensdag verschijnen maar op donderdag.
Volgende week hoef ik nog maar 2 dagen naar school, die week daarop begint ook school en stage voor mij weer. Hoe ik dan de columns en de rijlessen ga doen dat hangt helemaal van mijn nieuwe rooster af die ik nu nog niet weet. Tot die tijd plaats ik of de rijles columnen zoals vandaag op de dag zelf of zoals vorige week de dag erna.

Ben jij al begonnen met rijlessen, zo ja hoeveelste rijles zit je nu en wat zijn jou ervaringen?
Zouden jullie volgende week weer een column over dan mijn 3de rijles willen lezen?


Love && Enjoy 



2 opmerkingen

  1. Ik vind het wel leuk om jouw ervaringen te lezen! Ik ben er zelf nog niet mee bezig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe oud ben je eigenlijk? Ik ben op m'n verjaardag begonnen met lessen, heb nu bijna twintig lessen gehad. Het is echt heel leuk om te doen en hoe langer je rijdt, hoe vanzelfsprekender alles wordt. Succes ermee! :)

    BeantwoordenVerwijderen