Little things that make you happy

Je kent het gevoel vast wel.
Een vrij, blij, vrolijk gevoel.
Kleine dingen waarvan je vrolijk word.
Vandaag een wat persoonlijker artikel dan normaal, benieuwd?
Je kent het vast wel.
Kleine dingetjes gewone dingen die je bijna dagelijks doet maar waarvan je soms zo'n warm gevoel, een soort van warmte vloed met een kuchje vrolijk en vrijheid.
Een gevoel waarvan jij weet dat het goed is en dat het op dat moment bij jou thuis hoort en nergens anders.
Een gevoel wat je door kleine dingetjes krijg die jou gelukkig maken.
Soms is het zelfs dat je er eigenlijk niet bij stil staat.

Er zijn een heleboel dingen waarvan ik dat warme fijne gevoel krijg, meestal is dit zonder dat ik het door heb of er bij stil sta.
Nu ik dit artikel aan het tikken ben denk ik er over na en besef ik eigenlijk dat dit dagelijks wel een keertje gebeurt.
Kleine dingen die je dag of mischien maar een minuut goed maken, als is dat maar een minuut het is toch we1er een minuut van een heledag.
Een hele dag vol nieuwe belevingen, vol nieuwe inspiratie met leuk en niet leuke dingen.

Toen ik afgelopen dagen lekker van het zonnetje ben gaan genieten kwam ik op het idee om hier een artikeltje over te schrijven. 
Een artikeltje over Little things that make you happy.
Een artikeltje met dingen waarvan jij een vrolijk gelukkig en mischien ook wel een fijn veilig gevoel krijgt.
Want ik zelf sta daar denk ik te weinig bij stil en kijk meestal terug op de dingen die ik die dag of die week anders had moeten doen en niet op de dingen ( vooral dan weer kleine dingen ) die mij dat ene speciale gevoel gaven.

Het kijken van plaatjes, plaatjes die roze zijn.
Dat is iets kleins, maar dat iets kleins maakt mij Happy.
Het zien van deze schattige lieve cute inimini All Stars geeft mij een boost. Ik kan daar echt van genieten. Gewoon alleen al van de kleur roze en dat ondanks dat ik bijna 18 en allang geen 4 jaar meer ben. Want dan is het meestal vanzelfsprekend dat meisjes alles wat roze is geweldig vinden.
Maar vroeger was ik helemaal niet zo roze roze, nu nog steeds niet maar toch vind ik het een prachtige kleur en kan ik daar dus ook echt van genieten. Pink makes me happy.

Heerlijk genieten van de zon in je bekini.
Al is het niet op de strand maar gewoon in je achtertuin.
Heerlijk het zonnetje voelen branden en zijn werk voelen doen.
Om savonds de strepen van je bikini op je lichaam getekend te zien staan.
Zodra de zon er is is iedereen vrolijk, gezellig en leuk.
Geen depri tijden tijden de regenbuien maar gewoon lekker een zonnetje, lekker bbqen en zwemmen.
The sun makes me happy.

Ik heb al een stuk of honderd keer denk ik verteld dat ik geen dag zonder muziek kan, al is maar 100 meter dat ik moet fietsen, ik fiets altijd met ipod ( heel soms een uitzondering ) omdat ik dan meestal alleen fiets.
Als ik dan een keertje niet op de fiets muziek heb geluisterd dan is het meestal thuis dat ik even de muziek aan zet, ook tijdens het maken van nieuwe artikelen bijvoorbeeld.
En vooral de muziek van natuurlijk Beyonce maar ook Emeli Sande, Cheryl Chole, Jason Derulo en Jason Mraz kunnen dat zalige gevoel toveren. Dat gevoel waarvan ik weet dat het goed zit. Little things that make me happy. Music makes me happy.

Als ik savonds weer omgekleed gedouched en wel in mijn bed mag liggen, tv/muziekje aan. 
Dat gevoel is meer dan iets zaligs.
Ik denk dat ik niet alleen voor mijzelf spreek als ik zeg dat dit gevoel gewoon wonderbaarlijk is. 
Een gevoel van geluk dat je die dag weer heel bent doorgekomen en er weer een nieuwe dag op je te wachten staat. 
That feeling makes me happy.

Het lakken van mijn nagels, het krijgen van complimentjes over mijn nagels.
Het kopen van weer een prachtig nieuw lakje. 
Het zoeken van nieuwe ideeen voor nailarts.
Mijn nagels die afbreken, vervolgens weer bijna allemaal op lengte zijn en net op dat moment ook weer allemaal afbreken om dat cycles weer opnieuw te herhalen.
That feeling makes me happy.

Als ik aan het einde van de dag naar buiten loop om mijn lieve konijntjes gedag te zeggen en wat eten en drinken kan geven. 
Dat ze tegen de deurtjes opspringen om een aai over hun bol te krijgen, de boef uit te hangen of gewoon even willen koekeloeren. 
Die oogjes die je vrolijk aankijken, die beesten waar jij dag in en dag uit voor zorgt.
Dat ze je herkennen en het gevoel geven dat je het goed doet.
That little feeling makes me happy.

Het bedenken van een artikel.
Het krijgen van lieve en positieve comments op mijn artikelen, complimenten krijgen van mensen uit mijn omgeving over Lifestyle and Art.
Het is iets waardoor ik veel op mijn kamer door breng, maar wel iets wat ik leuk vind.
Iets waardoor ik het gevoel van waardering voor terug krijg en er plezier in heb.
Dat iets kleins doet een heleboel.
That feeling makes me happy.

Het gevoel als we met het gezin aan tafel zitten, gewoon zoals elke dag.
Het gevoel dat we allemaal de dag weer zijn doorgekomen zonder gekke dingen.
Het gevoel dat heel klein is en waar je eigenlijk niet zo snel bij stil staat omdat het bij de meeste thuis de gewoonste zaak van de wereld is.
Dat gevoel dat is liefde voor mijn familie en wat niemand mij ooit zal afpakken.
Dat gevoel is uniek en is iets waar ik trots op ben.
That feeling makes me happy.


What small things make you happy?

Love && Enjoy 




4 opmerkingen